miercuri, 28 decembrie 2011

Cum ma sfideaza timpul..

Incep prin a-ti spune ca stau langa brad, un simplu pom si un “Santa Claus is coming to town” american si ieftin.Un asemenea brad impodobeam in tabara, un brad pe care l-am taiat impreuna cu tata din padure..si acum tin minte ce-mi spuneam “Mi-e mila de bradutul asta cum il taie, daca EU as fi un bradut?”.Eram la Galaciuc si stateam intr-o cabana mica, incalzita cu o sobita proasta, de inghetam noaptea.Insa eu imi amintesc cu placere cum sub 4 paturi transpirand de fericire, ascultam instalatia cu “Santa Claus”..da, melodia ma duce la 3-4 ani..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................In fiecare an de Craciun ceream papusi Barbie cu tematica, iar la 5 ani cand am descoperit ca Mosul nu exista, am spus “asta nu e Mos Craciun, e Doru imbracat in Mos Craciun care a plecat dupa vin!” avand acelasi aer arogant ca si acum.De atunci, am invatat sa cer, nimic numai era o surpriza.Au urmat apoi petrecerile de Craciun si Revelion la unchiu, unde ascultam Ducu Berti sau Hrusca dar de cele mai multe ori pe unchiu la chitara .“Cand te scuturi de zapada”, “Rapa” sau “Vis nascut in munti” erau unele din piesele pe care l acompaniam si-mi spuneam “voi canta si eu “Rapa” intr-o zi..”.Urma intrebarea care i-o puneam lui varameu, “Vrei sa ne jucam de-a piratii?” joc de care nu ne saturam toata noaptea, toata copilaria mai exact, desi jocul avea aceeasi poveste de fiecare data...intr-un timp in noaptea de Craciun ma jucam Tarzan, Hercules, Empire cu varameu, niciodata nu le-am terminat.Mintea-mi spunea “Lasa si pentru craciunul viitor.”, deoarece cum treceau sarbatorile, le lasam balta......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Si la V.D. am petrecut Revelionul intr-un stil aparte.Calatoream cu trenul la vagon de dormit, aveam un sentiment ciudat atunci cand eu cu varameu eram in pijamale iar oamenii de pe peroane erau mai mult in zapada..ce zapezi erau pe atunci.La Dorna am patinat prima data, am simtit asa cum trebuie spiritul de sarbatoare si de munte, am fost cu capra, am fost tiganca, m am imbatat pentru prima data si tot pentru prima data spuneam “ma simt sexy”.Tin minte si acum “berea de casa” si cel mai de poveste peisaj pe care l am vazut vreodata..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Ultimul Craciun ca fetita l am petrecut acasa, langa brad, mancand prajituri, pur si simplu stand langa brad si scriind in jurnal “miroase a brad si a portocale, nu voi uita acest moment niciodata” si ca sa vezi m am intors de unde am inceput ..”stau langa brad..”...................................................................................................................................Acum, totul este altfel insa.Stau langa brad si-mi demachez mascara si lacrimile..aud muzica bradului si ma uit spre raftul cu amintiri.Acolo zac albumele cu poze, cu toate Craciunurile mele si cu toate amintirile mele, pe vremea cand nu eram si nu aveam inca toane de “femeie la.”.In dreapta sta maimuta cu care am dormit atatia ani, e imputita, exact cum e viata mea acum.Aveam 3 ani cand am primit-o, ca si maimuta, a fost cea mai pura, curata varsta.Ma gandesc ca in acea vreme, idilele mele ramaneau la stadiul dupa care acum tanjesc sa ramana, dar lucrurile s au schimbat si aici.Mi-e dor de Ziti cand era si ea mica, cum eram si eu..acum doarme batrana si obosita langa mine, “Da Ziti, mi e dor de noi doua cand eram mici.”.Mi-e dor de cei care m au lasat, tocmai atunci cand incepusem sa realizez valoarea lor, m au lasat doar cu o piatra funerara, amintiri si ceva materie, pe care acum cand o port, inca ii poarta mirosul.Mi-e dor de ai mei, atunci cand nu aveau nevoie de spirite sau de o casa in plus pentru a fi impacati cu ei, acum traiesc fericiti din obsesii.Mi-e dor de mine, atunci cand invatam poezii de Otilia Cazimir.Ma urasc pentru ca am gandit candva “Vreau sa fiu mare!”.

Un comentariu:

  1. Vai Lauriciu ce frumos.... Dar nu are rost sa "plangi" dupa ce a fost, ci sa faci ceea ce va urma, sa merite a fi povestit intr-o mainera atat de frumoasa si emotionanta ca si acum peste ani si ani.
    Si daca imi permiti sa dezvalui cel mai amuzant cadou pe care l-ai cerut cand erai mica , pt ca nu stiai ca ii zice celular ( cum era atunci la moda),ai zis "Dar eu vroiam un telefon cu celulita!" Priceless...

    Te pup tare :*:*

    RăspundețiȘtergere